Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 19 January 2012

Macam-macam pun adaaa

Image Source: Google search

Hari nih Mr.Hubby balik dari Kuching setelah 4 hari travelling kerna hal kerja.Semalam ade gak tanya kat aku nak beli apa? Kalau ikutkan sebelum-sebelum nih banyak benda aku nak pesan maklumlah bukan selalu pun dapat merasa buah tangan dari jauh..tu pun sebab dia tanyeeee hehehe..Tapi buat masa nih entah mengapa aku tak ada perasaan nak pesan apa-apa pulak,just cukup dia ingat nak belikan untuk anak sudahhh .Mungkin aku dah tak ada idea nak suruh dia beli apa-apa kut.Takpun aku dah malas dah nak memesan apa-apa untuk kali nih <--Leh caye ker ayat nih.. (-,-) ..aku kata "KALI NIH" ye..lain kali aku tak pasti lagi hahaha...Yang peliknya bila puteri aku lak yang beriya memesan barang-barang dia..toys lagiii!!!..pehh..sejak bila lak tukar karakter nih? kwang..kwangg..kwanggg...dasyat ahhh..over dari aku lak huhu

Image source: Google search

Pagi nih aku tak berapa selesa..sedikit pencemaran udara berlaku..Owhhh..silapppp...bukan sedikit tapi terlalu banyak rasanya huhu..Udara yang aku rasa segar beberapa hari lepas terasa tersangatlah memualkan pagi nih...uhhhh..aku asyik berkipas...tutup hidung..bercakap pun kalau leh nak tutup mulut memanjang..leh demam aku kalau berminggu camnih wakakaka....Goshhhh...banjir dah berlalu tapi masih meninggalkan takungan air yang entah bila akan keringnya.Cehhh..akibat takungan air inilah segala macam bau aku hirup pagi nih...geli tol ahhh macam apa tah bawah dan tepi-tepi rumah aku dibuatnya..becak pun ye jugakkk....Sememangnya bau-bauan ini telah membuatkan aku hilang mood sepanjang hari..pening oiiiii...bau tanah menembusi dinding rumah lak(imagine tahap gaban jap hahaha....) Spray apa-apa benda wangi pun tak berkesan nih..hadeiiii..pengsan ahhh...

Image Source: Google search

Yang lagi kesian hari nih bila jiran awal pagi dah mengadu tak ada air pulak.Owh..perkara biasa untuk kawasan ini tapi bila difikirkan terlalu kerap tiada bekalan air begini..semua akan membantutkan kerja. Mujurlah paip rumah aku masih mampu mengeluarkan sedikit air dan dengan sedikit air yang keluar tu la aku benarkan jiran aku menggambilnya untuk keperluan harian 2,3 hari nih dan mungkin akan datang juga..Kesianlah oii..takkan takde hati perut lak orang mintak tolong camtu..Kalau kene kat aku lak keadaan camtu ...camne lak nanti? huhu..Takpelah..hidup berjiran kene tolong-menolong ye tak..Hari nih diaorang tengah susah..esok lusa siapa yang tahu...entah-entah family aku lak kannn. Kata orang hidup nih bagai roda,kekadang diatas kekadang dibawah..chewahh...wakaka...Tapi untuk hari nih sememangnya macam-macam pun adaaa..tu belum masuk part belah petangnya pula hahaha....Yeay!!!

No comments:

Followers