Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 3 January 2012

Pendaftaran Darjah Satu

Image Source: Google Search

Buat pendaftaran masuk darjah 1 sudah....bayar yuran sudahhh...order baju PJK sudah...dapat buku teks sudahhh..dapat buku kerja pun sudahhh..cuma yang belum,tinggal nak balut  buku je lagi..huwaaaa...!!! Yang lagi sadis nape la kulit muka depan buku zaman karang nih nipis2 belaka..save bajet ke? Nak balut pun susahhh..huwaaaa.. Tension lorrrrr...(-,-') Time aku bebudak dulu, bab2 balut buku nih..senang citer ..ayah ngan mak gune belakang kalender jer..alaa... yang putih berseri-seri tu arrr...Then tulis beso2 tajuk buku guna maker pen..biar tak rabun ngeeee...Tak pun kertas coklat yang mak aku selalu guna untuk buat contoh ukuran baju tu arrr.Pehh..time tu kitaorang pakai apa yang ada je..semua boleh maaaaa.Karang ni semua guna kertas lutsinar..hadoiii..leceh tol ahhh!!!..Tambah2 bukan kepakaran aku balut buku ngan kertas lutsinar nih..tertarik sana sini lak..licin banget seeehhhh..nyampah aku! Wek!!! Apa nak buat, kita ikut peredaran zaman ye..

 Woww..back to schoolll!!!...Hari nih aku bangun lebih awal daripada biasa, puteri aku lak nampak macam liat jer nak bangun hari nih.Takpe..biasalah mula-mula nak buka sekolah memang macam tu..lama-lama biasa balik la nanti tu.Hmm..Memikirkan pendaftaran anak nih membuatkan aku sedikit risau pagi nih.Dalam kepala nak guna baju biasa or baju sekolah??? Adehhh..terkelirulah pulakkk sebabnya inilah first time aku daftar anak masuk sekolah rendah, rasa macam kuno jer wakakaka.Berkali-kali la jugak tanya Mr.Hubby pagi nih yang anak nak pakaikan baju ape? Soklan ape tah aku tanye tu?Lawak toll..rasa macam mamai jer jiwa awal pagi begitu. Nasib baik la Mr.Hubby cadangkan guna baju biasa je dulu kalau tak,ada anak aku meraung pagi nih tengok kengkawan semua guna baju biasa. Imagine le kalau la aku pakaikan dia baju sekolah untuk mendaftar pagi tadi..,halamakkkk..aku yakin akan jadi masalah..ye laaa...Masalah aku nak pujuk dia guna baju sekolah esok harinya pula..kang dia minta nak guna baju biasa lak time semua orang guna baju seragam sekolah haha..Adeii..Selamat akuuuu hahaha...

Image Source: Google Search

 Hari nih berlalu dengan cepat,agak mencabar minda dan tenaga aku.Dalam masa yang sama,aku rasa macam jadual aku agak padat je sampai ke petang,terputus elektrik dari pagi sampai ke tengahari juga buat aku sedikit gerammm..Oh..bukan sedikit..silap..maksud aku..buat aku tersangat geram..terganggu aktiviti dan kerja-kerja aku.What a busy day but aku tetap nak cakap Yeay!!!! (^,^)

No comments:

Followers