Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 27 October 2011

Bila Diri Disayangi Jahh!!! :-D


(Sumber Gambar: Google search)

Ekekeke..adeh..nak start menaip jer aku rasa nak gelak.Bukan sebab apa,tapi sebelum tido malam tadi aku minta seorang minah yang suka usik2 aku tolong buat something.Tak berat mana pun apa yang aku minta cuma kebetulan tanduk kambeng aku tumbuh time dia sms,terus aku minta dia carikan aku 1 TAJUK sesuai untuk aku buatkan entri dalam blog aku pagi nih.Aku bagi dia semalaman untuk fikirkan then aku tido bodo jer,takkan aku lak yang kene fikir..baik aku tido kuikuikui....Wehh..baca betul-betul arr,Aku suruh dia carikan tajuk jer,selebihnya aku la yang karang.Kalau aku suruh dia buat entri,baik aku kasi dia blog aku nih wakaka..

Pagi nih dengan semangat berkobar-kobar,aku pun tanya dia tentang tajuk tu..Fullllamakkkk!!...Tajuk "BILA DIRI DISAYANGI"...Whattt??? Agak-agaklah wehh...Pehhhh...serius aku cakap,tajuk nih memang tak sesuai masuk list blog aku..No!!..No!!..No!!! tak sesuwaiiii makcik oiii ekekeke.Tapi untuk tidak menghampakan, aku tetap menyahut cabaran dan berminat nak mereputkan diri dan bermadah helah tentang tajuk nih..Berminatlah sangattt!!!..Dah rasa macam ada cacing kerawitt melompat dalam perut dah nih hah (*,*').Dia ingat aku nih Pakar kaunseling or motivasi cinta ke ape? Tercabar gak minda aku dibuatnya,rasa macam pakar cinta pun ye jugak hahaha....Tapi apa-apa pun untuk idea canggih, aku tetap teruskan dan didahului dengan ucapannnnn..... 
"Makaceh yerr...KELASSSS KO JAHHHH!!!...".. :-p

Aku rasa dak nih terlebih tengok drama Melayu kut sebab tu jiwang semacam.Hadeiii..gelilah woi,aku suruh tumbuk belacan kang baru padan muka tuuu...hehehe..Aku nak cakap apa tentang topik nih ek,adehh..beruban aku tunggu idea datang mencurah-curah tapi takde yang datang menyinggah pulak.Tajuk pun ngalahkan lagu group Ukays dah nih haaa...Rasanya dia copet tajuk lagu Ukays tu ar takpun dia slalu dengar lagu nih,jiwa klasik memang macam tu..serba serbi tentang lagu ngeee....

Hmm Bila diri disayangi? Haikkk..nih soklan ke per?..Nak tanya bila lak? Sibuk jer nak tau bila.. (',')..blur jap haha..Kalau aku jawab skema,kang ada lak korang tersentap sorang2 baca blog aku nih...Ya ampunnnnn!!!..Cehh..tajuk nih macam remeh tapi bila difikikan balik,topiknya agak berat dan susah nak dijelaskan satu persatu.Dalam hidup nih bukan semua benda kita boleh kongsi dengan tulisan or kata-kata,kekadang benda secara lisan pun kita payah nak ungkapkan..melainkan kita sendiri yang merasa kewujudannya.Aku selalu ingat cikgu kat sekolah dulu pesan bila buat karangan kene cari isi tersurat dan tersirat.Agaknya kita sendiri tak sedar yang kita sering melalui peringkat itu dalam kehidupan kita.Yang tersuratnya dah tentu kita tahu dan yang tersiratnya pasti banyak yang tersembunyi dan perlu kita cari..chewahhh..kuikuikui

Jawapan aku simple tapi bukan semua boleh memahaminya.Untuk disayangi bukan mudah dan untuk menyayangi seseorang juga bukan satu perkara yang selalu berlaku pada diri kita.Orang yang datang dan pergi dalam hidup kita,tak semua yang kita leh terima semudah ABC.Setiap permulaan dan endingnya ada cerita sebaliknya.Semua tu perlu ada Magic kut haha..tapi aku percaya,ada sesuatu yang membuatkan kita serasi dan ada sesuatu pula yang membuatkan kita sebaliknya.Ada waktunya yang pahit itu terpaksa kita telan dan sampai satu saatnya tiba maka yang manis itu juga terpaksa kita buang.Yup..Mungkin kita sengaja melakukannya atau mungkin juga kita terpaksa kerna sesuatu keadaan.Kebaikan dan keburukan tu hanya diri sendiri je yang harus tahu kannn,biasanya camtulahhh. Allah dah berikan ko hidup pun dah kira bersyukur weh..jangan mintak lebih-lebih lak..ekeke.Gagal atau berjayanya sesuatu perhubungan itu,biarlah Allah yang tentukan.Yang penting kita menyayangi dari hati yang ikhlas bukannya cuma datang dari perasaan yang entah apa-apa,pastu hentam sana sini macam dot..dot dot hahaha..Hargai apa jua moral yang telah...akan dan bakal  berlaku hehehe

(Sumber Gambar: Google search)

Aku melihat sesuatu itu dengan mudah,tak suka semak-semak or layan perasaan sangat hehe.Pendek kata kenyataan hidup kita gini...
"Ada positif dan negatifnya,ada putih dan hitamnya,ada bersih dan kotornya,ada luka dan parutnya,ada sedih dan gembiranya,ada kenangan manis dan pahitnya,ada sebab dan tanpa sebab, ada panas dan sejuknya,ada yang nyata dan kaburnya,ada airmata dan tawanya, ada neraka dan ada syurga,ada kata jelas dan lisannya,ada suara bising dan sunyinya,ada jerit dan bisunya,ada lahir dan matinya,ada jawapan dan persoalannya,ada pertemuan dan perpisahan dan yang paling utama ada benci dan ada SAYANGnya hehe.Bila diri disayangi..semua itu TETAP ada dalam 1 riwayat perjalanan hidup kita hehehe...ada mereka..ada kita...ada dia..ada kamu dan ada AKUUUU..hahaha." 
Selebihnya kalau nak tahu gak, ko layan jer la lagu UKAYS ko tu,sadis tol dah aku dengar hehehe..
LIFE IS SIMPLE, DON'T MAKE IT COMPLICATED!!..Yeay!!...

Nota: Wehhh..kalu ye pun bercinta,takyah la sadis sangat.Siang malam asyik nak dengar ayat jiwang sampai tempias ke blog aku dah nih hah!...Lagi satu..aku rasa jawapan aku takde kaitan dengan tajuk dia,takpe laa..aku pun rasa sebijik macam "BILA DIRI DISAYANGI" pulak ekeke..



No comments:

Followers