Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 7 October 2011

Blogspot Aku :-D

Assalamuilaikum dan salam kenal buat semua..biasanya intro kene dasyatt..tapi aku pun tak reti nak buat yang dasyat camne,ini jer yang termampu hehehe.....hmm...Rasa pelik pulak bila kita membuat sesuatu perkara tu tanpa merancang terlebih dahulu..alaa..macam yang aku buat karang nih laaa..berblog mengikut "mood".Silap haribulan boleh tenggelam balik blog baru aku nih haha..

Terlintas juga dalam kepala nih..ape aku nak conteng sebenarnya dlm blog aku kali nih dan pernah juga terfikir ade ke org nak bace? entah-entah aku nih syok sendiri hahaha..lucu lak bila terkenang kalaulah begitu jadinya.Aku pun tak harapkan berjuta pegunjung yang nak jenguk blog aku nih..kalau dah ada seorang pun dah cukup bagus..syukurlah ade gak orang nak bace walau rase geli haha...Tapi tu semua cuma alasan..yang penting kita buat sebab kita nak happykan diri sendiri..tol takkk?? Kalau nak bandingkan dengan orang lain,blog aku nih memang jauh kebelakang..maklumlah..orang dah sampai langit..aku lak baru nak korek tanah hahaha...

Buat pengetahuan semua ini bukanlah blog pertama aku..caye takkk??? huhu...kalau percaya alhamdulillah..kalau sebaliknya aku pun tak leh nak ckp ape..itu kan semua pandangan masing2..kita terima seadanya je lah yerr kuikuikui..Kalau tak silap,blog pertama yang aku buat sekitar tahun 2007..bertahan dlm 2,3 tahun then aku senyap...bukan maksudnya "SEPI ITU INDAH" kuikuikui tapi disebabkan time tu aku banyak komitmen so terbengkalai  sehari dua then berlarutan sampai bertahun lamenya..cehhh...dah berkulat dah punnn...yang lagi lawak..sampai tahap aku sendiri lupe password and link web tu :-D sadisss tollll...haha..

Hah..kat sini aku nak catatkan seberapa banyak sebab yang membuatkan aku mula nak berblog balik .Yeayyy!!..:-


1. Line tenet aku dah tahap superpower so senang le cikit nak posting2 dlm blog nih,takdok ler tersekat2 macam tayar pancit =). Mode kesabaran diperlukan..


2. Aku rasa rindu ngan blog lame aku, kalau dulu time guling2 sambil taip rasa syok sangat tp bile anak start memekak kat sebelah..jadi tunggang langgang semuanya..(Moral : Apa-apa pun utamakan keluarga dahulu,walau minat tu ada hehehe..Anak nih membesar sekelip mata,sesaat kita terlepas peluang melihat mereka membesar,itulah kerugian paling besar dlm hidup kita sebagai ibu dan ayah...berblog nih kite leh buat bile2 masa... :-D )


3. Beberapa hari nih aku dok selak blog2 yang wujud kt alam maya nih..semuanya menarik2 belaka sampai aku pun teringin nak buat lagi..dasyat gak penangan blog2 dierorang kannnn..mcm kene sihir lah pulakkkk hahaha...macam2 style aku jumpa..tu belum termasuk style aku berblog hahaha <--ayat berlagak jap walau ku tahu kedudukan aku seperti langit dengan bumi kuikuikui


4. Berfacebook satu kegemaran aku tp bukan semua perkara aku leh share kat facebook..tu pun yang copy and paste jer banyakk..tag sini..tag sana..busannnn lerrr..yang aslinyer kene simpan dalam hati jer laaa..kalau taip lebih2 kang jadi isu lakkk hahaha..maklum jer laa dlm fb nih kebanyakkan yang add kita adalah dari kaum kerabat and kengkawan sendiri..so kalau nak jejak keturunan.Aku yakin ade yang leh jumpe sampai 7 keturunan kat situ..huyooo...hahaha sebab tu aku rasa berblog nih kita lebih bebas tp perlu ingat kat sini pun ada batasnye yer..jgn melampau pulakk.. dan keyakinan mengexpresi pun mungkin lebih berganda..kalau kt fb aku cume taip yang gitu2 jer....mcm yg aku tulis kt wall facebook aku hari nih laa.."Walau pandangan jauh berbeza,tak bermakna ada benar ada salah"..komen pun leh tahan dpt tu tp melenconglah pulak...siottt jerr haha...


5. Aku pun tak paham benda tu ape nuff ni..lum bace dengan detail tp hampir tiap blog mesti crita pasal benda nih..hadeiiii..aku blur tapi yakinlah yang aku akan semakkan benda tu kat blog aku dimasa2 yang akan datang nih..Ape yang hebat sangat tentang nih pun aku tak tahu haha..


 6. Aku nih jenis suka hias2,edit2 blog..buat chatbox segalakkk..siap background muzik...hadoiii..berat sungguh tp takpe.kurang2 boleh menambahkan ilmu pengetahuan and mencabar minda aku..tp blog aku kali nih,cukuplah aku buat yang simple2 jer..tak sarat dengan hiasan ..nak view pun tak berat babe...biar simple tp penuh dengan isi..jangan berat tp kosong hahaha...


7. Salah satu cara aku nak hilangkan boring aku time aku takde mende nak buat...setiap dari kita kan ada masa untuk bersendiri..Ruang yang ada biarlah digunakan sebaik mungkin...chewahhhh...


8. Nak tengok gak peningkatan sendiri dalam berblog nih..sama ada aku masih terpengaruh dgn gaya tok kadok aku atau bagaimana kematang,kelantangan,keberanian,ketepatan kemantapan dalam berbicara di alam maya hahaha...ini bantuan dari korang memang diperlukan..komenlah aku...komenlah akuuu...jangan tak komen..kalau ade yang nak bagi nasihat tu..terima kasih ler banyak2..itu semua pembakar semangat...seandainya ada pulak kalangan yang nak bagi flying kick tahap ultraman..aku redha jerrrr, takpe kita bermula dari bawah so nak naik pun kena saboooo ...:-s


9. Orang cakap buat blog nih sebijik macam buat diari dan ada pulak cakap blog nih mcm diari no.2 kita..kenape no.2 ye?.hehehe..agaknyer diari yg nih leh dibaca semua orang..tak mcm diari no.1..asyik rahsia memanjang..kalau dlm drama tv tu...last2 diari tu dibace orang gak mcm diari no.2 nih hehehe...itu sebabnya tiada rahsia antara kita hahaha...korang bacalah isi hatiku ini...huishhhh..


10. Yang ke-10 nih aku takde sebab lain selain aku rasa aku NAK BERBLOG ..yeah marilah sama2 berblog..berblogspot..berblogger hehehe..:-D

No comments:

Followers