Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 11 October 2011

Udang Galah

Uhuuuuu...hari nih nak cerita pasal menu pulak,almaklumlah...topik menu nih macam wajib jer aku nak tempek kat blog nih.Name pun blog housewife,kalau tak tayang pasal makanan memang tak sah rasenyeee ngeeee..Kau adaaaa????..tak ada kannnnn!!...Hadeiiii..pinjam ayat bebudak sat  kuikuikui.

Dipendekkan cerita dah berbulan juga aku cari udang galah nih,tapi alhamdulillah berkat usaha Mr.Hubby aku yang sanggup menebal muka bertanya kesana kemari...akhirnya bulan nih merasa juga aku udang yang di idamkan.Huhhh..yang lagi best, Mr.Hubby bukan beli gred B, C, D tu...tapi yang terbaekkkk wookkk!!!...Harga 1kg dalam RM34 camtu..haduiii..dlm 1kg tu aku leh kira cuma 4,5 ekor jer tapi beso gedebak ler sizenye.Kira puas hatilah jugak walau mahal,tahun bila tah nak merasa lagi entahlah aku sendiri pun tak tahu...Tak tercapai akalku hehehe..Tambahan orang tua2 cakap jangan makan selalu sangat,kolestrol udang tinggi and ade lak cakap cepat dapat darah tinggi..Banyak gak pakar2 perubatan zaman dulu..tabik spring aku dibuatnye hehehe

Berbulan cari bukan sebab aku tak skodeng market-market basah tapi kebetulan bukan musim agaknya.Kekadang baru nak pilih,peniaga tu cakap orang dah tempah..haduiiii..kecewa jiwa lara dibuatnyaaa.Mulalah tunjuk muke ala-ala desperate hahaha...Weiiii..awasss..aku nak makan udang nih bukan juga maksudnya aku megidam yerrr.Sesaje nak tukar selera,kalau hari-hari bantai ayam ngan daging pun boring jugak..leh tahap dewa muak dibuatnya nanti hahaha.Apalah salah sekali sekala kita ubah menu,bukan takat kita dapat makan..1 family pun merasa jugakkk.Dalam english cakap "Sharing is caringggg!!!" =)

Kat bawah nih aku nak tayang gambar lak,kalau tak ambik gambar rasa tak real pulak..kuikuikui.Lihatlah udang yang menjadi idaman kalbu.Kalau nak merasa udang,gi la cari sendiri..Usaha tangga kejayaannnn..yeayyyy!!!


Nampak kecik jer bila aku publish kat sini tp percayalah,sebenarnya size kepala udang tu lebih kurang sebesar tapak tangan aku huhu...Yuhuuuu..Udang galah bersepit biruuuuuu...

Aku dah cakap 1kg brapa ekor jer,tapi syukurlah drp tak adaaa hehe..

Kalau udang besar aku tak suke masak ala-ala chef..aku lebih suka panggang jer tp oleh kerana umah aku takde tempat yang sesuai nak main panggang-panggang nih so aku letak atas kuali leper jer.Rasanya tetap yummyyy!!!.. =)

3 comments:

Anonymous said...

ayoyoo...wat zanne jelos je...ermmm....sodap tu hoiii...panggang lagi tu....

Anonymous said...

wow sodapnyer seripelangi...yummy2x...

seripelangi said...

huhu..tau takpe..sbb tu la show off ckit nih haha..

Followers