Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 29 October 2011

Gempakkan Asia-Pacific Blog Awards 2011

Wowwweeee....Nuff buat blog awards pulak tahun nih.Dasyat ekkk..bukan calang-calang lak tuuu...peringkat ASIA - PACIFIC tu wehh..2,3 hari lepas ada juga terbaca tapi macam biasa, aku selalu tak ambik port sangat cuma hari ini bila aku baca balik baru aku berminat hendak berkongsi sepatah dua tentang award nih.Hmm..nampaknya tarikh baru jer bermula iaitu 25 Oktober 2011 dan akan berakhir pada jam 11.59pm,2 November 2011.Tempoh yang agak singkat tapi bagi blogger sekalian alam,perkara macam tu dah jadi kebiasaan...ye takkk hehe..

Wah..wah..wah..aku leh agak,lepas nih melompat-lompat lah blogger baca iklan nih yer.Mana taknya,inilah kesempatan untuk membuktikan hasil keringat dari memerah otak siang malam,bersekang mata time orang semua syok tidur just untuk menaip blog masing-masing.Usaha berblog nih mungkin orang tak nampak tapi alhamdulillah dengan Award yang akan dilancarkan nanti akan ada orang menghargainya.Nampaknya NUFFNANG ASIA-PACIFIC BLOG AWARDS 2011 akan berlangsung pada 16 December 2011 bertempat di Kuala Lumpur.Dari pengamatan mata kasar aku,hadiah pemenangnya nanti dah tentu yang hebat dan dasyat2 arrr sebab partner2 yang terlibat pun nampaknya bukan yang biasa-biasa tapi sebenarnya yang Power-power belaka.Bertuah badannn...tuah bergolekkkk kut huhu..

Yang lagi bestnya bila tertulis kat situ dimana kita boleh memilih blog favourite yang layak untuk mendapat awards nih.Banyak ketegori pulak dipertandingkan seperti Best Entertainment blog,Best Food blog,Best Travel Blog,Best Fashion Blog,Best Photography Blog,Best Geek Blog,Best Parenting Blog,Best Lifestyle Blog,Most Original Blog Design dan Hidden Gem.Huiii..banyak tol nak kene copy ketegori tu..penat aku haha.Leh tahan gak ketegori yang dipertandingkan tapi biasanya untuk kebanyakkan kita mungkin memilih Best Lifestyle Blog kann hehe..itu aku teka jer.Terpulanglah korang nak letak blog favourite korang bawah ketegori apa punn..

Siapa ek yang agaknya akan tercalon? Adakah korang mempunyai blog favourite? or adakah korang meletakkan nama blog korang sendiri sebagai calon ekekeke..Aku suspek orang yang sesuai ikut pertandingan nih ialah otai-otai kita yang sememangnya kita tahu mempunyai follower setambun,komitmen 101%,backlink hebat,kandungan tersurat dan tersirat yang dasyat,fakta blog yang sentiasa meletop,pandai berSEO segalak hahaha dan apa yang penting tak pernah boring berblog ngeeeee :-p Al-maklum,kekadang kita tak kenal pun siapa tuan punya blog,yang kita baca cuma hasil dia...satu-satunya benda yang menarik minat pembaca adalah hasil tulisan dia tol tak??.. huhu..

Bagaimana dengan Newbies? hehehe..kalau newbies nih rasa nak ikut tu memang la boleh,kat situ pun dah tertulis terang-terang open untuk semua maknanya semua layak untuk dicalonkan cuma tahap magnet kita nih belum mencapai level tertentu.Lainlah kalau korang baru start berblog terus cantas ranking otai-otai sekalian hahaha.Imagine jer la baru nak letak nama terus kene kick..adeiii..hadapilah kenyataan lepas tu hehehe..Orang macam aku tak leh kalau kena...aku cepat fobiaaaa haha.Panel juri pun aku rasa bukan dari sebarangan orang wehhh..Dah tentu dia orang meletakkan or menitik beratkan standard tertentu dalam sesatu blog tu.Apa pun nasihat aku,baik korang bersabar dulu,tunggu 2,3 tahun lagi yer macam aku haha..Aku pun baru gak..baru start balik bulan nih setelah blog lama bersawang entah kat mana hahaha..Melainkan kat situ tertulis Best Newbies Blog baru la kita join beramai-ramai hahaha..Tapi takpe,walau kita tak masuk apa-apa ketegori..kat situ tertulis akan ada peringkat voting tapi taktau la voting kita ataupun juri2 tu yang buat voting..kalau kita yang diberi kuasa untuk vote mana2 blog yang terpilih lepas nih,waktu itulah kita sibukkan diri untuk vote..vote..voteeee!!..Yeay!!

Nota: Bagi yang tercalon tu,semoga berjaya ye..Bagi yang baru nak menamakan calon lak..Pilihlah blog yang betul-betul layak sebab blog-blog ini akan mewakili kita di seluruh Asia-Pacific.Kalau nak baca lebih lanjut atau nak mencalonkan sesape yang anda rasa layak,leh la klik link nih :--> BLOG AWARDS 2011

No comments:

Followers