Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 28 October 2011

Kucingku dalam kenangan

Hari nih aku teringin nak tengok balik gambar-gambar kucing yang penah family aku bela.Hmm..rasa rindu lak nak tengok kucing2 
nih main ngan anak aku.Start dari tahun lepas, rumah aku takde dah bela haiwan nama kucing2 nih.Semua kucing yang 5 ekor entah kemana menghilang dan yang sadisnya cuma tinggal seekor jer lagi,tu pun mak pada kucing2 tu semua yang kini dijaga sepenuhnya oleh mak mertua aku.Kucing2 yang hilang nih pun bukan tak cari,berusahalah juga cari waktu tu tapi nak buat macam mana jejak pun tak nampak.Agaknya time tu terkejut dengan environment baru kot maklum baru pindah sini tahun lepas so kekadang tak tau sape yang datang skodeng kucing2 nih dalam sangkar depan rumah hehe..lari ke..terlepas ke...kene copet ker..mati ker sampai ke hari nih aku malas nak fikir,biar jer laa.

Lepas peristiwa tu semua,aku pesan kat anak aku..takyah bela kucing dah pasnih..Hadeiii..bukan kejam tapi bila terkenang perasaan dia ngadap kucing2 yang hilang..aku lak yang sentimental.Aku fikir lagi elok daripada tak bela apa-apa..hehehe
Meh tengok gambar kenangan kucing-kucing kesayangan anak aku hehehe..Yeay!  



Keturunan yang aku takpat nak cam ikut belah mana ekekek...berbilang kaum agaknya kuikuikui Lahir sehari sebelum Christmas 2009 ( 24/12/2009)

 Ni lah ibu kepada semua kucing-kucing dalam gambar nih.Kita orang panggil "Putih" jer and satu-satunya kucing yang diberi nama,yang baby kitten tu takat panggil mimi jer hehehe.Mata biru tapi bukan siam sangat pun..kucing kampung biasa jer kut.Hadiah dari ayah aku untuk puteri aku yang dia beli cuma RM8 jer time tu..hehe..

Antara kucing yang paling aktif dan paling berani buat aksi stunt hahaha..tengok pun dah tauuu..:-D..

Satu-satunya waris yang ada warna kulit ibunya...putih bersih dan berseri-seri hehe..

Part yang paling aku geram..bila semua pakat main dekat tingkap kaca.. :-s

Ini bukan tersepit tapi berfikiran sempit, suka benar main tempat sempit-sempit..

Pose ala-ala comel ngeeee..

Santai timeee!!..bersinar-sinar mata tu haha..

Ada macam replika singa kat singapore dah aku tengok kucing nih :-s

Yang paling bongsu dan penakut...Muka pun macam kecut jerr :-O

Geng-geng tukang sepah dok melepak depan bilik mandi

Saatnya bila anak aku sering bermesra alam dengan Putih..time tu Putih still remaja tauuu ekeke..

Waris jari hantu :-p

Hai..hai bye..bye... 

Main angkat-angkat sampai Putih pun jeles dok kat tepi..huwaa

Semua excited nak main kat kaki dinosour kuikuikui

Berhimpitan dalam kurungan sementara sebelum masuk dalam kereta,penghijrahan beramai-ramai hehehe..terpaksa lah bebbbb!!

Yang nih paling ganas..suka gigit-gigit..macam harimau lak :-s

Main pancing-pancing ngan kucing? Biar betolllll??

Acara favourite anak aku,sikat-sikat bulu kucing..siap ukur dengan pembaris wakakaka..

Apa dikenang orang yang jauhhhh?? hehehe

erkkk..jelir lidah ke per???

Saat paling comel dimana aku suruh kucing nih jaga anak aku yang time tu baru 3 tahun lebih.Kebetulan aku busy  masak kat dapur,keluar jer aku tengok dia lak tido atas badan dak tu haha..Mengikut arahan sungguh hehe..so sweetttttt!!!

Setia disisi selaluuu :-(

Nota: Semenjak Putih tinggal ngan Mak mertua aku,dh brapa keturunan dah dia ada tapi seekor pun tak hidup..hadeiii..cian toll...agaknya dah terlalu tua dah kut  (T,T)

No comments:

Followers