Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 8 October 2011

Diskaun Lagi!!!

Adusss..Bila dapat peluang keluar daerah,aku jadi sedikit teruja.Dalam kepala dah set nak beli itu dan ini.Almaklumlah bukan selalu,kalau dah keluar bandar memang excited gilerrr!!! yeayyyy!!!.Bukan juga ertinya "JAKUN" disebabkan duduk kawasan kampung tetapi perasaan tu menjadi perkara biasa bagi orang-orang kampung seperti aku bila sekali sekala berpeluang dibawa berjalan-jalan ke bandar.Perasaan tu terasa lebih agresif dari biasa hehe..iyelah kann..sebelum nih ngadap pokok-pokok je banyak,apalah salahnya bila ada masa terluang gi ngadap shopping mall pulakk..Sudah menjadi lumrah dalam masyarakat kita..Org kampung teringin ke bandar manakala orang bandar pun ada masanya teringin nak tengok kehidupan kampung..tol takkk??..Hidup memang macam nih..adil dan saksama cuma kita je selalu menidakkan kebenarannya hehe..

Hmm ...hujung minggu rasa lebih bermakna pulak bila adanya aktiviti macam nih.Rasa macam baru lepas dari kandang pun ada hehe.Dua hari berturut2 temankan emak tersayang..puteri tercomel dan hubby tercinta gi shopping walhal dia orang yang temankan aku lebih..iye aku sedar itu hehehe..Letihnye takleh nak kata..Segala macam sakit datang menyerang badan...dari sakit kaki..sakit pinggang..sakit kepala..sampailah ke sakit mata..haduiiii laa..semuannya rasa sakit.Aku bukan juga mengeluh cuma rasa keletihan tu lebih berganda.Macam baru lepas angkat berguni-guni beras lak hehehe...

Penangan jualan murah juga betul-betul membuat aku terbeliak sepanjang dua hari ini.Setiap shopping mall yang kami lawati pasti ada yang tengah tayang diskaun yang memberi tawaran serendah 20% sampai 70%.Wowwww!!!..Inilah yang syoknye bila kebetulan bercuti time sales.Gara-gara diskaun sini sana,aku pun apa lagi..rembat la apa yang aku rasa betul-betul perlu.Tapi yang tak perlu pun aku ambik gak maklumlah bila dah rambang mata macam-macam leh jadi...Mr.Hubby pun leh pening kepala dibuatnye hehehe..

Oklah dalam sibuk-sibuk aku mengarang nih,terfikir lak nak buat senarai barang apa yang paling meletop diberi diskaun.Moga-moga leh jadi panduan buat anda yang melayari blog nih dimasa yang akan datang.
Owh yer..Ini pun aku buat berdasarkan pandangan dan pemerhatian peribadi aku ye so takde kene mengena dengan sape-sape ekkkk..

Yuhuu..aku sempat rembat 2 handbag harga yang aku sendiri tak mampu beli sebelum nih tapi disebabkan diskaun 70%,aku ngan mak merasa gak beli beg berjenama hehehe..Happynyeeeee!!..Yeay!!



Inilah antara 10 Barang yang paling banyak mendapat diskaun:

1. Pakaian bayi/kanak-kanak/lelaki dewasa/wanita/remaja - dari 20% - 60%

2. Beg-beg/dompet wanita/lelaki - dari 20% - 70%

3. Kasut/sandal/selipar (bayi/kanak-kanak/lelaki/wanita) - 20% - 30%

4. Kain Cadar/Kain Jendela/bantal - 20% - 60%

5. Pinggan Mangkuk/Gelas/segala mcm periuk - 20% - 50%

6. Makanan tin,makanan basah dan kering (bukan semua yer) - 10% - 30%

7. Kain-kain potong meter - 20% - 30%

8. Barang-barang elektrik/elektronik termasuk peralatan laptop/ipad/epad/Handphone  - 10% - 30%

9. Topi - 10% - 30%

10. Accessories wanita - 10% - 30%

2 comments:

Anonymous said...

kat maner tu seripelangidivra...wat plak x cakap kat shopping mall yang mana nih....

seripelangi said...

biaselah kalau shopping,takkan nak gi satu tempat je kannn hehe..semua mall aku gi hehe

Followers