Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 18 October 2011

Tergamaknya dia

Haduiiii...rasa tak sedap hati pulak lepas terbaca satu artikel kat myMetro(Sila clik jika nak tau lebih lanjut) online hari nih. Berita nih membuatkan aku sedikit terkejut dan tersentap. Tengah syok meneguk air nescafe panas tetiba tersangkut lak kat anak tekak dibuatnya,nasib baik tak terpercik dari mulut..Haduiii..terrrrrsangatlahh gila perbuatan macam nih,tak berhati perut langsung.Tergamaknye kelar anak sendiri huwaaaaa...

Tak dapatkah dia melihat betapa comelnya anak yang baru dia lahirkan tu????..Dimanakah letaknya perasaan keibuaan dia? Mungkin dia terlupa,bayi inilah yang bakal mendoakan kan dia dihari2 tuanya nanti.Tergamaknya dia buat begitu pada darah dagingnya sendiri... huwaaaa....tak berperikemanusiaan langsungggg!!! 

Pada pendapat aku laa..,walau dia tak dapat nak jaga pun,janganlah dia buat sampai tahap nak kelar-kelar macam nih..ingat anak ayam?...kambing??..lembuu???..apa daaaa...Dia boleh beri kat orang lain jer,jadikan anak angkat or jelaskan pada family sendiri,insyaallah orang tua dapat menerima baik dan buruk dier.Kalau dah buat macam nih, 1 Malaysia dah gempak then siap masuk tv,news,radio,sensasi online dan ditambah extra cemuhan dan cacian dia terima..ini lagilah memalukan daripada dia bagi kat orang lain.Sampai berzaman orang kenang tau takkkk....Ahhh..pendek akal toll...aku rasa cuma dia tak mahu je kutt...Partner dier pun satu hal..buat bodo lak..sape tak makin stress oiii...

Kita selalu  kene ingat Allah berikan kita banyak jalan dan cara untuk selesaikan sesuatu masalah walau seberat mana pun kesilapan dan ujian yang kita hadapi. Insyaallah kita akan dapat tempuhi kalau kita betul2 sedar.Tapiiiii....still nak buat sesuatu yang Allah murkai jugak...Dia orang nih takut pada siapa sebenarnya..macam tak takut pada Allah jer??? haduss..pot pet pot pett aku dibuatnya...melampaulahhh!!

Kalau panjang lagi tulisan dalam artikel tu agaknya aku takleh nak baca sampai habis,separuh takut aku baca and of coz aku kesian dengan baby tu.Sape tak kesian woiiii..baru nak lihat dunia dah kene kerat...sedangkan jari jemari kita terhiris kene pisau sikit pun time potong bawang dah terasa pedihnya siap menitis-nitis darah ke lantai,inikan pulak baby yang baru lahir begitu,siap dikerattt lak tu... :-( cedeyyyy...dimanakah letaknya akal fikiran mereka time tu.Takleh nak cakap Yeay dah...

Nota:  Psssttt...Mak aku selalu pesan, jangan ckp lebih2 perkara macam nih...selagi kita ada kakak,abang,sepupu,sedara mara and terutama anak lelaki dan perempuan...takut kene batang hidung sendiri pulak suatu hari nanti...huhu..Ada benarnya so aku pun takat komen gitu2 jer..Yang selebihnya biar Allah yang tentukan. 

No comments:

Followers