Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 22 November 2011

Beg Hijau dan Beg Coklat

Alhamdulillah Malaysia Menang..Yeayyyyyy!!!!..Happy sangat2 aku oiii...bak kata Timbalan Perdana Menteri sebentar tadi.."Menang bola umpama kita menang Sukan Sea" hehehe..Keputusan final bolasepak antara Indonesia dan Malaysia pun dah kita ketahui,tahniah kepada pasukan kita yang menunjukkan semangat serta komitmen yang tinggi ketika bermain.Uishhh..tumpang bangga jap hehe..Yang kalah jangan lak putus asa..dua-dua pasukan pun dapat pingat cuma bezanya dapat pingat emas dan perak jer.Malas aku nak pot pet pot pet soal bolasepak dah, biarlah pakar2 yang bertauliah mengulasnya sendiri haha..

Ceritanya hari nih aku kepenatan sedikit,terpaksa bangun seawal jam 4am disebabkan ingin menumpang ayah ke bandar Sibu maklumlah kebetulan ayah aku pun masih bekerja kat sini,jadi kene la bangun awal sebab office pun start jam 8 pagi.Perjalanan yang menggambil masa 3jam lebih tu sedikit memualkan aku disebabkan cuaca sejuk ditambah dengan hujan yang tak henti-henti.Aku akui yang aku masih letih sebabnya 2 minggu nih aku tak habis2 merantau. Rumah sendiri pun aku belum sempat jenguk,nih dah merantau lagi.Puteri kesayangan lak terpaksa aku tinggalkan bersama emak dikampung gara-gara esok aku kene ikut satu kursus selama 2 hari.Nasib baik la time cuti sekolah jadi, leh gak aku minta mak untuk tengok-tengokkan anak aku ngeeee..

Sampai rumah aku dapat la berehat sejam dua,sempat gak la melelapkan mata.Ye laa takkan nak tahan kalau dah dalam kereta pun tak dapat tidur gak disebabkan kesejukkan hehe.Belah tengahari lak,Sepupu aku yang aku suka nak tulis kat sini dengan nama Miss Jen lak datang meyerbu( Takleh tulis nama dia panjang2 kang dia glamer free lak aku canang kat sini wakakaka).Dak nih pantang dengar aku ada area dia cikit dah panik semacam.Tak pernah tengok aku ke per ek dak nih? hahaha..saje jer taip macam tu kat sini,dah nama sepupu jadi rapatnya macam adik-beradiklah juga kannnnn...Lagipun dia memang macam tu,tahan ikut aku melompat sana sini sebab tu aku dah tak hairan dah kalau dia kejap2 sms..kejap2 call..kejap2 serbu..kejap2 cari aku hahaha..

Amboiii..habis kerja jer terus meluru cari aku yerr..tak sabo sungguhhhh minah nih!!..huhu Mulanya plan nak ajak dia tengok wayang tapi bertukar jadi shopping lak pasalnya citer yang aku nak tengok lum kuar lak kat pawagam..hampes jer!!.Nasib baik ler Miss Jen nih rajin diajak jalan-jalan dan nasib baik juga laa dia dah catat semua benda yang dia nak beli yang aku agak macam satu kampung lak yang pesan wakakaka.Kalau tak berjanggut aku tunggu dia memikir nak beli apa2.Minah nih tak digalakkan jalan ngan orang yang sentiasa mengejar masa.Setegas-tegasnya aku katakan memang tak sesuai sebabnya dia nih jenis yang jalan melenggang-lenggang bila dah meyopping..promot dia jap sebabnya dia masih single hahaha..Orang yang sabar macam aku jer yang tahan jalan ngan dia..chewahhhh..angkat bakul jap,ngegada hehehe...Banyak gak dia borong hari nih,nasib baik la aku nih bijak daripada dia cikit bila berbelanja wakakaka...

Bijak apanya woiii!!!..aku saja nak sedapkan hati aku nih jer.Minah nih betul-betul buat aku geram.Gara-gara dia aku yang tak ada plan nak beli handbag pun,termakan pujukan dia haha..Yang lagi aku rasa nak hempok kepala Miss Jen nih,leh dengan selambanya dia cakap kat  minah2 tu mintak diskaun sebab nak beli 2 beg yang sama.What??... beli 2 sekaligusss?? kiranya untuk aku satu dan dia satu..rasa macam boria lah pulakkkk hahaha.Kureng asem tolll Miss Jen nih kannnn,kalau sponser aku takpelah jugakkkk hehhee..(^,^).Sesaat dua aku terkebil-kebil depan taukey dan Miss Jen tu sendiri,aku terkedu hokeyyyy...nasib baik tak jadi "Angry bird" time tu hahaha..Nasib baik ler juga beg tu harganya paras selamat lepas diskaun.Mujurlah colour beg tu dapat menyejukkan mata aku gak walaupun minat aku kat beg tu cuma mulanya cecah tahap 70% jer saat pertama kali memegang beg tu..kalau dalam ujian,markah 70% tu dah kira lulus aperr??..hahaha.Pehhh..ala-ala student gitu(Pasan jadi student jap hehe).Takpelah..aku tak menyesal pun beli sebab aku pun puas hati dengan harga,saiz dan warna handbag baru aku tadi ekekeke Dan atas persetujuan bersama aku memilih warna hijau lumut dan Miss Jen lak dapat warna coklat tanah...Diulangi ye beg hijau beg coklat ekekeke...kelasss gituuu!!..Yeay!

Ni ler benda2 yang Miss Jen borong petang tadi, berkotak-kotak sampai tak hingattttt!!!!...yang lagi aku hairan..dia buat perangai dah..start beralih arah ke Angry Bird pula..kalau leh semua nak beli Angry Bird..choyyy...choyy..choyy..angry bird kalau bertengek kat pelangi dalam blog aku nih, ada aku tembak free haha...

Nota: Cantik tak beg Miss Jen tu? hehehe..Beg aku biar aku sendiri yang tengok,kang aku tayang kat sini semua pakat nak order kat aku lak hahaha.Kalau nak order cari Miss Jen,dia banyak koleksi beg cantik2 hahaha...









No comments:

Followers