Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 20 November 2011

Pepatung Hijau Itu


Pepatung Hijau itu

Memandang wajahmu,
Seperti aku melihat pepatung hijau itu,
Kecil, menawan dan cantik penuh ceria,
Punya cerita yang sering dipersia,
Apakah itu caramu terus berahsia?

Memerhati tingkahmu,
Seperti aku melihat pepatung hijau itu,
Terbangmu megah tanpa kenal peduli,
Seolah tiada siapa disisi berdiri menemani,
Apakah itu caramu mahu kekal menyendiri?

Mendengar Suaramu,
Seperti aku melihat pepatung hijau itu,
Gema irama duniamu serancak gerak sayapmu,
Lambat dan deras libasanmu siapa yang tahu,
Apakah ini caramu memberitahu setia penunggu?

Menyedari hadirmu,
Seperti aku melihat pepatung hijau itu,
Kelibatmu terkadang kelihatan diantara dedaun hidup dan mati,
Ada tikanya jelas dan ada tikannya tak terjejaki,
Apakah itu caramu menonjolkan diri atau bersembunyi?

Mematikan langkahmu,
Seperti aku melihat pepatung hijau itu,
Awalnya bergerak perlahan kemudian cepat menghilang diri,
Terbangmu terlalu tinggi dan bila tersedar kau cuba ingin kembali,
Tapi apakah mungkin aku masih mengenali Pepatung hijau itu lagi?


Mood aku jatuh menjunam malam nih huwawawa....Jadi aku mula berpuisi bila aku lihat balik gambar pepatung yang aku ambil kat kebun orang tua aku 2,3 hari lepas.Moga expresi diri nih melegakan sedikit rasa yang entah apa-apa malam ini.Yeay!!

Nota: Cuba nak jadi pepatung gak jap,terbang dalam dunia sendiri hahaha..daaaaaa foreverrrrr!!!!...I'm tireddddd!!...(*,*)


No comments:

Followers