Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 19 November 2011

Potong Rambut Pendek Dah

Tengahari nih emak ajak aku dan 2 adik laki aku gi saloon.Hadoiii..aku nih kalau bab2 gi saloon nih memang tersangatlah malas...lemau segala alammmmm..tapi disebabkan aku tak sampai hati nak menolak ajakkan mak aku so aku pun gi ikut jer.Bukan selalu pun dapat temankan mak gi saloon lagipun aku jarang ikut dia gi saloon sebelum nih...kalau gi market basah tu selalu arrr ngeeee...

Sebenarnya semalam pun dah gi saloon tu tapi malangnya kedai tempat mak aku selalu bergunting tu tutup belah tengaharinya,tuan punya kedai gi meyopping lak haha..Jadi rancangan pun automatik terbatal.Berjanggut juga lah menunggu sampai tahap aku rasa kering satu badan lak duduk dalam kereta..kene sejat aircon agaknya haha Nasib baik laaa anak aku tak ikut,kalau ikut dah tentu2 ngamuk ajak balik haha.Aku yang terkebil-kebil sebab pening dok lama sangat dalam kereta last-last memberanikan diri ajak diaorang balik rumah jer dulu.Haiissh..aku ajak-ajak ayam je tapi taktau pulak diaorang pun rasa cam aku gak hahaha..

Hari nih pulak nasib lebih baik,mak aku lebih berhati-hati..sebelum gi serbu saloon tu,dia dah awal2 call handset taukey saloon tu haha.Pelanggan tetap memang macam tu,sampai no handphone disimpan.Berlambak gak saloon lain tapi yang aku hairan napa mesti kedai tu gak yang dia nak haha..Takpe laa,kita sebagai pelanggan lebih tahu kerja tangan siapa yang lebih bagus jadi macam tu lah juga dengan mak aku.
Mungkin sebelum nih dah biasa sangat dengan perkhidmatan yang kurang memuaskan kut sebab tu kena selalu berhati-hati hehe..

Hadoiii..lucunya hari nih..mak aku yang nak hias rambut segalak tapi kenapa aku pula yang terpengaruh nak potong rambut gak...huwaaa..tak pernah2 aku potong rambut sependek ini tapi aku tetap biarkan taukey saloon tu belasah kepala aku ikut suka dia.Ye laa..dah aku bagi dia kelulusan untuk dia fikirkan sendiri camne nak gayakan rambut aku nih.Aku lak malas nak arah2 dia nak buat fesyen camne sebabnya kalau ikut aku mesti jadi tak sesuai ngan bentuk muka aku yang bulat camnih haha...Nyesal? Aku nyesalll?? ahh..tak laaa..seriusly aku tak rasa menyesal pulak.Biasanya aku la yang paling berhati2 nak potong rambut sependek nih sebab aku tak biasa rambut pendek sangat wehhh,paling pendek pun bawah bahu je.Terkadang tu family dan kengkawan memang larang aku berambut pendek,katanya lebih sesuai rambut panjang haha.Tapi sejak kebelakangan nih aku teringin berambut pendek lak,jadi aku fikir sekali sekala aku ubah rambut aku apa salahnya ye takkk hehe..Hari ini akhirnya hasrat aku tercapai gak.Tak kisah lah apa orang nak cakap,janji aku happy... Yeayyyyy!!!..

Nota: Bukan aku sorang yang potong rambut hokeyyy..tapi adik laki bongsu aku pun potong rambut gak..haha..terpengaruh punya pasal..Hasil kerja memang memuaskan hati aku..tak nyesalll..bayar pun cuma RM6 jer haha..biasa aku usik-usik rambut nih dah kene cas RM25..Inilah perkhidmatan yang paling murah bagi aku setakat ini haha..

No comments:

Followers