Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 26 November 2011

Selamat Pengantin Baru Ye..

Darilah jauh datang bertandang,
Membawa bersama orang seberang,
Hasrat dan janji sudahlah dicanang,
Tanda pengikat dua pasangan.

Choyyyy!!!...tetiba malam nih aku buat pantun lak untuk intro entry yang nih setelah 2 hari senyap..kwanggg..kwangg..kwannggg...Pantun sejemput camtu pun aku bukan main lama nak buat,bantai jer laa...bukan aku tarer pun bab2 pantun nih kuikuikui. Aku dah hint intro camtu takkan takpat teka lak nape aku senyap sehari dua nih huhu..Hadoiiii..busynyeee lah aku sampai tahap aku rasa macam badan ini bukan aku yang punya daaaa...Bila jalan rasa tak jejak bumi lakkkk!!!..Lagi aku kecewa bila aku rasa tulang-temulang aku rasa macam tak nak bersatu lak malam nih hahaha....Sampai ke saat ini aku masih rasa tak larat,...nak baring tak selesa, nak berdiri rasa pedih, nak duduk lak rasa lenguh, nak tidur pun aku rasa otak aku berserabooootttt huwaaaa...Apakah ini tandanya aku "Overdossss" akibat berhempas pulas membantu pakcik2, makcik2, abang2, kakak2, adik2, datuk2, nenek2 untuk persediaan majlis perkahwinan petang tadi hehe...

Pehhh..soal sakit2 badan time kenduri2 nih dah menjadi perkara biasa tambah2 jika majlis diadakan di kampung camnih.Tenaga 101% diperlukan sebelum dan sesudah majlis..ala-ala "Bionic Woman" gituuu ngeeee....Kalau rasa tak larat tu,buat2lah muka larat cam aku nih haaaa..kang kalu buat kerja sambil tunjuk muka letih,semua tension lak jeling ekekeke...Tapi apa pun terjadi, bagi aku lebih baik aku membusykan diri daripada aku duduk goyang kaki tengok orang buat kerja.Untuk sesuatu keadaan aku akan automatik menjadi sanggup,bayangkan kalau aku dok menyandar memanjang, leh hesteria aku wehhh..Bila nak petangnyeee??? Bile lak nak malamnyeee???...Adeiiii..Biarlah aku penat asalkan masa itu cepat berlalu hahaha..Ampes jer haha...Elehhh...Macam ler korang tak pernah rasa situasi aku ..

Kalau diturutkan, nak jer aku pot pet pot pet sepanjang malam.Memandangkan tenaga aku nih belum di cas sepenuhnya,jadi aku perlu akur dan cuba untuk merehatkan diri walau payah.Pendek kata trauma, fobia, ego, poyo, konflik dalaman dan luaran terpaksa aku tolak tepi dulu yeeee...Tapi walaupun aku mengadu bagai nak rak dalam entry aku yang nih,dari sudut lain aku tetap bersyukur dan tumpang gembira dengan hari bahagia cousin aku tu.Sesungguhnya aku serta keluarga mendoakan semoga cousin aku dan pasangannya akan bahagia selamanya sampai ke saat nafas terakhir.Tahniah dan Selamat Pengantin Baru Yeee..!


Jodoh dan pertemuan nih semuannya ditangan tuhan.Sejauh atau sedekat mana pun pasangan kita berada,sehebat atau seteruk manapun pasangan kita dimata semua,sebesar atau sekecil mana pun halangan yang kita hadapi, tetaplah terima dengan hati yang ikhlas...Jika tuhan telah menentukan dia adalah jodoh kita..tak ada sesiapa yang dapat menghalangnya.Ingatlah..Bulan dan bintang itu mungkin berbeza tetapi percayalah setiap darinya ada cahaya. Andai sinarnya tetap tak sama hebat,pasti Allah meletakkan setiap kelebihan dan kekurangannya untuk dilihat indah dimata kita. Sememangnya jodoh setiap daripada kita manusia mungkin berbeza tetapi yang pasti jodoh kita semua datangnya dari Dia seorang..Dia yang Maha Mengetahui!..Yeay!



 


No comments:

Followers