Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 6 November 2011

Kakak Masih Ingat Saya

Malam tadi dapat mimpi yang buat aku rasa dup dap dup dap bangun dari tidur.Aku jadi sedikit seram bila terkenangkan mimpi tu balik.Tapi lebih baik aku abaikan jer sebab aku lebih percaya mimpi aku tu hanya mainan tidur,takpun syaitan2 saja nak ganggu tidur aku malam tadi huhu..Imagine tahap pelesit kota jap hehehe.Choy..choyy choyy..dapat mimpi camtu takkan sampai tahap aku nak kene selak segala buku and percaya pada ramalan2 nih..buang masa aku jer,takde maknanyeee.Lagi baik aku fikirkan sesuatu yang positif sempena hari yang baik ini.

Walau macam mana pun mimpi aku ,tapi hari ini tetap berjalan dengan lancar.Hari nih Raya yerr..pagi-pagi kakakku yang sentiasa maintain cun lagi menawan dah call handphone kesayanganku(ayat ambik hati jap wink..winkkk..:-p) Aku terlepas panggilan pertama,aku reply guna sms jer siap bagi alasan sejemput kenapa aku tak sempat jawab panggilan dia tadi.Adeiii..leh terima ke alasan aku tu,rasanya dia pun wat bodo gak kut hahaha..Atau memang aku suka cari alasan ke aper ek? hahaha..Alaa..dont worry laaa..Aku tau dia akan call aku balik walau cuma reply guna sms jer ekekeke..Siapa pulak yang taktahu dengan perangai kakak sendiri kannn.Aku bukan kedekut nak call back hokey!!.Tapi aku nih kalau bab call back nih cepat jer jadi blur.Lainlah aku yang call dia dulu hahaha.Intro tu yang buat aku payah nak mula walau idea berlambak2 dalam kepala..part poyo aku datang dahh hahaha.Untuk apa2 sebab aku lebih suka bersms jer dengan dia,maklumlah aku nih lebih tarer bersms walau sampai rasa kementot dah ibu jari dibuatnya,aku masih sanggup gak tekan2 keypad nih wakakaka.Sms pun ok aper,bersoal jawab dari hati ke hati tuuuu..hahaha..Masalahnya kakak aku nih kurang sabar cikit,tak suke sms2 nih,slalu nak direct jer haha..biasa sangat bagi flying kick ..memang macam tu..gelojohh hahaha..Tapi aku suke lerr..dapat rilex picit2 keypad nih :-p

Macam biasa,bila raya tiba jer dia mesti call aku dulu,tak kira siang ke..malam ke..lambat ke..cepat ke...mesti ada nombor dia masuk handphone aku hahaha.Adik yang kejam memang macam tu,kene manja lebih cikit..tunjuk brutallah kununnn..Manjalah sangatttt..nak muntahhh aku dengar nih hahaha.Biasalah kite dua jer yang sambut Raya2 nih sebab dalam family belah kami cuma aku dan dia jer yang beraya,kalau dia tak ucap kat aku dia nak ucap kat sape lak?Takkan kat mak,ayah dan adik2 kiteorang pulak,diaorang kan sambut Christmas..hehe..Kalau dia call aku time Raya2 begini memang aku tak hairan tapi andaikata kalau suatu hari nanti dia tak call itu yang menjadikan aku hairan.Iye laa..kita kan semakin meningkat usia,takkan makin kecik lak..siapa tahu usia nih menenggelamkan semua ingatan dia pulak sampai lupa no handphone aku di pagi2 raya macam nih hahaha..Aku cakap ikut logik ok..wehh..Gurau lorrr..hadeiii..pengsan aku kalau dia tersentap ngan statement aku ekekeke...

Pot pet pot pet ngan kakak aku paling sekejap pun 10min tapi biasanya ambil masa lebih daripada tu..extra tu kene lebih wehh..Sesapa yang guna prepaid takleh call kakak aku,kang beli RM20,leh abis camtu jer...Macam biasa kalau dah borak semua cerita keluar.Telinga aku pun dah suam-suam panas dibuatnya,tapi aku tetap layan gak macam excited. Pehhh...Aku maintain jer layan,yang buat aku rasa lagi kelakar dan hairan..kenapa raya-raya begini kita orang cakap pasal Ipad laa..Apple laa..,Iphone laaa..laptop laa..Samsung Galaxy tab laa..Ehh..eh..ehhhh..nape masuk masalah dunia segalakkkk dalam perbualan kita nih???..Adeiii..topik yang menarik untuk hari raya korban pagi nih, napa tak cerita pasal daging korban ek? Tanya aku Masak ayam apa ke?..Masak daging apa ke?..Masak kambing apa ke?...kongsi resepi keeee...Hadusss!!..Cian Makcik-makcik dan pakcik-pakcik Boo,Bowww dan Benggg tertunggu2 kiteorang sebut nama dierorang time tu.Salah topik ke per kiteorang nih ek? :-s..Bila aku off handphone,
baru pasan "iyer arr..kitaorang salah topik" ekekek..
Apa2 kita masih ingat hari nih hari raya siap wish2 lagi tu...Dan paling penting 
KAKAK MASIH INGAT SAYA...Yeay!!!

Sumber Gambar: Google Search

Nota : Biasa sangat keluar tajuk sampai tak tahu yang mana satu sepatutnya jadi topik utama hahaha

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha....ibu jari kita memang kemetot nur...

seripelangi said...

Haha..sebab yang kemetot tu ler yang glamer..kene sebut haha..

Followers