Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 29 November 2011

Ngeri tol!

Haduiii laaa..sakit tengkuk aku petang nih,drive 3 jam ke bandar sibu betul2 buat aku megantuk tambah2 bila aku tengok mak kat sebelah tidur lena,anak yang baring kat tempat duduk belakang lak sikit pun tak sedar bila aku pasang lagu besar2 ekeke..dengki tol aku nih hehe.Pasang lagu besar2 tu sebab nak hilangkan ngantuk aku maaaa...Kalau ikutkan hati memang aku tak larat nak drive sejauh nih,tambah2 penat aku belum hilang sepenuhnya minggu nih.Letih seluruh badan dan minda aku dibuatnya.Tapi tak apalah,aku sanggup jer memandangkan mak aku dah ajak dari semalam.Sampai jer bandar sibu,aku terus plan bawa mak aku ke serata shopping mall,pasar malam dan bla..bla..blaa...Buat apa nak memerap kat rumah jer kalau dah sampai sini,bawa gi meyopping lagi elok.Lagipun stay sini cuma sehari jer ...esok kene balik kampung semula.

Malam nih aku tak ada idea sangat tapi nak share gak peristiwa ngeri sewaktu aku gi pasar malam tadi.Geli sampai ke saat ini aku dibuatnya bila aku kenangkan semula.Dalam aku syok2 membelok kat selekoh sempit tetiba 2 budak perempuan dok berlari2 melintas jalan,lagi aku tersentap sebab bebudak tu lari tak tengok kiri kanan..hadoiiii...terkejut aku ngan mak aku dari dalam kereta dibuatnya.Aku bukan terkejut sebab aku yang nak langgar dak tu,tapi aku terkejut salah seorang budak tu tetiba jatuh tergolek kat tengah2 jalan.Sebelah
kaki lak dipijak kereta yang lalu situ..adehhhh..sepantas kilat dia bangun dan lari keseberang jalan walau terencot-encot.Dalam kepala aku dok fikir,teruk ke keadaan kaki dak tu? Hancur ke tulang temulang jari kaki dia? kembang ke tapak kaki dia...Ahhhh!!!..kureng asem tol fikiran aku nih,terimagine benda yang pelik2.Pemandu yang terpijak kaki dak tu pun tetiba slow,agaknya dia pun tak pasti sangat sama ada dia langgar ke tak dak tu sebabnya dak tu terus lari lagi pas jatuh.Hadusssss..untuk kejadian ngeri tu tadi,aku
tak salahkan pemandu tu sebabnya aku sendiri nampak 2 dak tu lari ikut suka jer,jalan lak sesak time senja2 gitu.Menakutkan tol ahh..mujur ler tak ada apa2 yang lagi dasyat berlaku..kalau tak..leh jadi saksi kejadian lak aku gi sini hari nih huhu

Kejadian yang aku ketegorikan ngeri gak mata aku melihat turut menggingatkan diri aku agar lebih berhati-hati dijalan raya.Kesilapan kita manusia ialah selalu ingin cepat sampai bila berada di atas jalan,dan kita sering terlupa untuk menjaga diri sendiri. Ingatlah selalu nyawa kita boleh hilang dalam sesaat je kalau kita alpa atau lalai.Ajal kita memang datang tak kira masa tapi sekurang-kurangnya kita mampu menggelakkan sesuatu yang ngeriiii!!!! Kata orang biar lambat asalkan selamattt!! Yeay!




No comments:

Followers