Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Monday 5 December 2011

7 Ayat Cinta

Hmm..malam nih aku terasa sentimental cikit,rasa blur pun ada gak nih huhu Tapi walau apa pun perasaan aku,itu semua tak penting sebabnya itu perkara normal.Perjalanan hidup ini mungkin tak mudah, tapi insyaallah akan dipermudahkan bila kita bina setiap kekecewaan itu menjadi salah satu kekuatan dalam diri kita.Yang penting kita sentiasa sabar dan sabar itu adalah menunggu, bertahan atau menghindari..tol takkkk??? (^,^)

Dengan mood aku yang agak tenang malam nih, teringin rasanya aku berkongsi satu sms yang aku sentiasa simpan di handphone aku atas pemberian seorang teman.Kekadang benda yang mudah begini banyak mengajar aku untuk memahami sesuatu itu dengan lebih mendalam.Yeay!

7 AYAT CINTA

Sabda Rasulullah berkata:
Barangsiapa yang menghafal dan mengamalkan 7 kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan Malaikat serta akan diampunkan dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan....

1.BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM di setiap kali hentak melakukan sesuatu.

2.ALHAMDULILLAH disetiap kali habis melakukan sesuatu.

3.ASTAGHFIRULLAH jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

4. INSYAALLAH jika ingin melakukan sesuatu pada masa yang akan datang.

5.LAHAULAWALAQUAWWATAILLABILLAH jika tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.

6.INNALILLAH jika menghadapi musibah atau melihat kematian.

7.LAAILAAHAILLALLAH bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya.
 Amalkanlah selalu semoga kita tergolong di dalam kalangan orang yang terpilih oleh Allah.

No comments:

Followers