Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 18 December 2011

Puisi Dari Kawan

Titis-titis embun.
Terhimpun menjadi selaut kasih,
Yang penuh dengan perasa,
Yang tak mungkin untuk dimegerti,
Terkadang alunnya memukul tepian pantai kasih,
Dan tatkala ia membadai bagai gelora,
Yang menghempas tanpa belas,
Hingga terkesan bagai tikam-tikaman si pendendam,
Yang penuh amarah,
Senyum si pari-pari,
Melembut dan membelai hati yang lara,
Menanti kasih pada yang tiada...

Appsss..jangan fikir aku lak yang buat puisi nih,yang biasa baca puisi aku tu tau le camne bunyi puisi aku hehehe..Ni la salah satu puisi yang dicipta oleh kawan aku.Puisi nih tak bertajuk jadi aku bubuh tajuk "Puisi Dari Kawan" je sebagai title entry nih.Dah berkurun gak aku simpan puisi ni kat handphone tapi baru hari ni tergerak hati nak publish kat blog nih,mean bila aku dah publish sini..kat handphone akan didelete ye..sebabnya kat sini lebih senang aku belek dan dah tentu menapak selamanya hehehe.

Percaya tak, tiap kali aku ulang baca puisi nih..aku rasa macam ayat puisi nih saling tak berkaitan..rasa tak faham pun ada gak.Bunyi macam frust jer ek..(^,^)..Tapi apa pun pandangan aku,itu tak penting..yang penting aku hargai usaha kawan aku tu..yang bersungguh2 mencipta puisi ini untuk aku.Love you frenz!Yeay!


Nota: Nak baca versi yang aku buat lak..sila click link nih -->Puisi Teman

No comments:

Followers