Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 24 December 2011

Merry Christmas weh!

Ho..ho..ho..(<--pinjam gelak Santa Claus jap :-p) Haduiii..patah pinggang aku hari nih..dari pagi sampai ke malam baru dapat rehatkan badan dan minda.Penat woooo..hari nih memang terasa sangat keletihan aku gara-gara tolong Mak,Ayah dan adik-adik nak sambut Christmas esok hari.Walaupun aku dan kakak cuma berhari Raya je sekarang tapi itu tak menghalang kami untuk sama2 memariahkan Christmas bersama Mak dan Ayah...choyy..choyyy..choyyy..jangan sesekali lupakan orang tua kita hokeyyy...Didikan yang ayah dan emak berikan sejak dari kecil lagi iaitu untuk mengutamakan keluarga telah sebati dalam diri kami sampaikan dah beranak pinak begini tetap kuat dalam hati masing2.Tiap kali Christmas menjelma,kami berdua  wajib balik kampung kecuali ada perkara yang tak dapat dielakkan je.Nak jaga hati orang tua pun ye jugak..ye laaa..kalau salah sorang adik-beradik tak balik, takut nanti mak dan ayah rasa tak sedap hati lak..dah la anak cuma 4 je oiii hehehe.....Hmmm cian kan perasaan mereka nanti....

Hari nih macam2 kerja aku buat termasuk la kakak aku...tukar kain langsir...angkat sofa kesana ke mari...kemas2 satu rumah yang dah macam tongkang pecah dah ni arrr...adeiii..tu belum aktiviti kat dapur keluarkan segala pinggang mangkuk dan segala peralatan untuk esok.Peluh lak tak henti2 mengalir keluar dari liang roma aku ni haaaa..rasa slim je badan aku bila terlebih keluar peluh nih..perasan kurus jap wakakaka..Ayat aku macam mengeluh je kat atas tu kannn??? Ehh tak arrr,aku bukan mengeluh sebab buat semua tu,aku mengeluh sebab rasa penat je hehehe..Saja nak korang tau betapa sibuknya aku hari nih..busy sampai tak hingatttttt. Mujurlah dinner Christmas malam nih tak akhir sangat, kalau tak dah tentu aku terlentok kat kerusi sementara tunggu mak,ayah dan adik2 balik dari Church hehehe..

Sebelum aku akhiri entry ni(<--rasa berucap atas pentas lak hahaha) Dikesempatan ini aku dan Mr.Hubby serta Puteriku ingin mengucapkan Merry Christmas buat Keluarga tersayang(mak,ayah dan 2 adik lelaki aku),datuk,aunty,uncle,cousin,suku sakat,kengkawan,follower,blogger dan semua penganut beragama Christian kat seluruh dunia.May this Christmas be so special that you never ever feel lonely again and be surrounded by loved ones throughout! Ho..ho..hoooo...Merry Christmas Weh!..

Oh ye..Hari nih kita orang makan masakan daripada air tangan Mak tersayang..so kerja aku cuma tolong kupas2 bawang je.Sempat aku capture untuk ditayang kat sini sebelum dihidang untuk makan malam tadi....sempat aje2 aku nih kannnn hahaha Yuhuuu...Nampak macam tak seimbang menu malam nih tapi tetap kami bantai sampai licin sebab terlupa nak beli sayur-sayuran,biasanya tiap tahun ada menu sayur campur tapi tahun nih terbabas lak hahaha Takpelah..yang penting duduk makan sama2 dan bersyukur dengan rezeki yang ada.Yeay!


Daging masak hitam..yummyyy..sedapnyeee...manisss hehe..

 Ayam kukus herba..nih masak ala2 cina..guna akar kayu segala..hehehe...mudah je buat nih walau nampak serabot je dalam pic hehehe

 Sup ayam berjagung..antara favourite kakak aku hehehe..

 Kari ayam bersama kentang...tak pekat dan tak cair...memang mak aku masak style camni tapi aku sukeee...sedap wooooo.. hehe..

No comments:

Followers