Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 7 December 2011

Ular Katak Masuk Rumah

Peristiwa petang tadi buat aku rasa tak sedap hati sampai ke malam, tengah syok2 cuci pinggan mangkuk kat dapur tetiba lak terpandang ular warna hitam berkilat menyelinap masuk kedalam rumah melalui sedikit lubang di sebelah sinki...huwaaaaa..Ya ampunnnnn!!!..kecut perut aku dibuatnya tambah2 jarak aku ngan ular tu cuma 2,3 meter jer,sape tak takut oiiii...Kene pulak aku yang jenis cepat panik, habis kerusi dilanggar bodo jer..lutut terhantuk pun aku tak rasa apa2 dah kwang3x...

Mujur ler abang ipar dan adik aku nih ada kat rumah, dapat gak aku panggil time kalut camtu.Kalau diaorang semua keluar ikut mak aku petang tadi, dan2 aku lari mintak tolong jiran sebelah rumah pula kuikuikui..Size badan dan panjang ular tu tak le hebat mana, aku agak2 sama saiz dengan batang penyapu camtu.Ni dah masuk kali ke-2 dah aku didatangi ular kat sebelah time syok2 buat hal sendiri di dapur.Kali pertama kalau tak silap lebih kurang 7,8 tahun lepas,tu pun nasib baik kecil je.Situasi yang aku hadapi dulu pun lebih kurang cam aku hadapi hari nih.Tahap seram aku tetap sama tiap kali berhadapan dengan ular2 nih.

Menurut adik aku,ular tu dipanggil "Ular katak".Pasalnya makanan favourite dia ialah katak2.Disebabkan musim nih kurang katak kut tambah2 air pun nampak pasang disebelah petang jadi ular nih cuba nak cari makanan dalam rumah pulak.Tu yang pandai cari dapur umah tu..nak cari cicak pula agaknya tu huhu Hampes jerr..dah la adik aku cakap ular nih tak berbisa siap cakap takleh bunuh ular bila dah masuk rumah.Pantang larang sape tah dia ambik nih?? Kompius aku hehehe..Sempat aku tanya emak bila dah sampai rumah petang tadi. Adakah benar apa yang adik aku cakap tu.Tapi macam biasa,mak aku nih tetap tak puas hati gak siap dia jawab kalau ayah yang ada kat rumah,dah memang dia bunuh je ular tu takut nanti ular tu datang balik ikut jalan yang sama kwang3x Aku fikir balik tol juga cakap mak aku tu huhu...

Hadoiii laaa..Walau pun adik aku cakap ular katak nih tak berbisa tapi kita harus sedar yang ular tetap ular hokeyyy!!!...bisa dia kita tak tau camne dasyatnyeee..,lagipun kita bukan pakar sangat pasal racun2 ular nih.Mungkin yang kita baca tu tak sama seperti yang real sebabnye spesis ular kat dunia nih ada  banyak.Ada benarnya kita rasa ular tu ular katak tapi tak siapa tahu sama ada ular tu betul2 selamat atau pun tak. entah-entah boleh membawa maut juga.Kita takleh meramal hanya dengan melihat kulit luaran ular tu jer wehhh..,sebab tekaan kita kekadang mungkin salah.Peratusan KEMUNGKINAN tu tetap ada walaupun cuma 1% hehe...Waspada,fikirkan dan utamakanlah nyawa dulu yeee walaupun rasa nak menyelamatkan spesis ular2 nih..Yeay!

Nota: Aku baru nak capture tapi sayangnya,ular katak tu dah keluar ikut tingkap dapur lak..huhu..kalau tak, dah ada benda aku nak tayang kat entry nih tadi huhu

No comments:

Followers