Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 6 December 2011

Cari Sayur Midin

Woweeee...Kat luar masih berembun,angin lak sepoi2 bahasa.Dalam hati tertanya-tanya..nak hujan ke hari nih? Hiyaaa..baru je keluar bilik tidur,tetiba mak aku ajak gi ambil sayur Midin kat tepi
jalan pulak.Ohh noooooo..biar betul mak aku nih,tak nampak ke hari nak hujan kat luar tu? Hadoiii..mata aku pun satu hal, hari nih lah pulak nak ngantuk tahap maksima.Choyy..choy..choyy..badan lak rasa masih separuh atas tilam,rindunya kat bantal2 ku..napelah aku tunjuk muka awal sangat pagi nih..Malas tol bunyinye aku nih kannn..memang ponnnnnn...  ngeeee..:-D

Ngeluh dalam hati jer la aku dibuatnya...Tambah-tambah aku tak biasa ambil sayur Midin waktu pagi..rasanya inilah first time aku bangun tidur terus gi petik sayur Midin nih hahaha kan aku dah cakap kat entry aku yang dulu, kalau mak aku ambil jer sayur2 hutan,aku la orang yang dia suruh dok kat rumah takpun berdiri tepi semak je hahaha..Bunyi macam ngegade je kannn tapi itulah kebenarannya hehe..Ambik sayur Midin waktu petang tu ada arr tapi kalau ambil waktu petang,time tu mood aku tinggi menggunung,tak jadi hal kalau meredah onak dan duri tapi kalau ambil waktu pagi nih..rasa penuh dugaan lak wehhhh..nasib baik sorang anak kakak aku tetiba demam pagi nih,kalau tak dah memang  aku heret kakak aku sama gi redah semak samun ngan mak aku pagi nih..huhu..Tetiba emo lak sebab aku tak puas hati,pasalnya dia yang ajak gi ambil sayur Midin semalam,aku lak yang kene ikut kwanggg..kwanggg..kwanggg.. :-D

Dalam keadaan cuaca yang agak dingin dan mendung,badan yang juga kemalasan tak tertanggung namun ku turutkan juga, tak terdaya ku menolak kang merajuk lak mak aku dengar ekekeke..Pehhh..mak aku kalau bab ambil Midin dan pucuk paku nih memang dialah juara kuikuikui Dan yang aku paling tak tahan,bila dia ajak aku jalan keluar masuk dusun rambutan dan durian lak..redah sana sini..huwaaaa...kata nak ambil tepi2 jalan jeeee..Yang aku bertambah tension bila aku lak guna selipar jepun jer,Mak aku guna boots sampai ke lutut mane tak aku yang teruk calar bilarnyaaa huwaaa...Adeiii..hilang focus lak nak ambil sayur Midin nih tapi aku teruskan jua walau aku rasa kaki dah berparut seribu huhu Ini dah kira tattoo original aperrr hahaha 

Rasanya dah berbelas tahun aku tak masuk dusun mak aku tu,bila mak bawa aku redah masuk dusun dia lebih jauh ke dalam,aku rasa macam banyak sangat perubahan walaupun aku sedar semua pokok2 yang dulunya tempat aku bertenggek dan bergayut time bebudak dulu masih berada ditempat sama.Bezanya dulu aku rasa pokok2 nih mudah je dipanjat sekarang rasa macam semuanya giant2 belaka.Keadaan sekeliling lak lebih terurus ,kalau dulu macam semak samun daaaa..pertambahan pondok2 berehat sementara pun aku nampak makin menjadi..menarik sungguh ekekek..Sayangnya pagi tadi aku tak bawa bersama handphone aku,dapat gak aku capture gambar panorama hutan datuk dan arwah nenek aku tu sebagai kenangan.Takpe lain kali aku akan cuba usahakan..target aku biarlah sebelum habis musim cuti sekolah nih.Yeay!

Tadaaa...tengoklah betapa besarnya Pucuk paku yang aku jumpa time ambil sayur Midin pagi tadi.First time tengok Pucuk Paku sebesar nih sebab tu aku bawa balik rumah untuk dicapture.Nih pun aku jumpa cuma satu je, kalau nak jumpa yang lain,ikut nasib jer lah yee hehehe..Size nih jarang dijumpai ye tuan2 dan puan2.Emm.. menurut family aku,nama pucuk paku nih ialah "Pucuk Paku Gajah",takleh dimakan hokeyyy!!...Lingkaran tu lebih besar daripada duit syiling 50sen huhu..Saja aku bandingkan dengan size biasa pucuk paku yang ada dalam gambar diatas supaya korang pun tak hingat aku kelentong jer hehehe..

Nota: Time petik sayur Midin tetiba aku dan Mak teringat akan Miss Jen yang tengah syok bekerja time nih, sebab dialah orangnya yang paling suka ambil pucuk paku dan sayur Midin nih walau apa jua keadaan cuaca haha sesuwaaiiiii sesangat dibuat menantu woiiitt hahaha..ambik engkoooo Miss Jennnnn ekekeke...

3 comments:

Anonymous said...

Hui berbulu nye sayur midin tue....huhu...

Anonymous said...

Tp sedap woi walaupun berbulu...huhu

seripelangi said...

Lerr..tengok mane tu en/cik?gambar tu ke? adeiii..tu bukan sayur midin daaa..tu ketegori pucuk paku huwaaa :-s

Followers