Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 28 December 2011

Jiwa Klasik

Hmm..2 hari tak update blog aku dah rasa pelik hehehe..Pagi nih tak seperti hari-hari sebelumnya,terasa sunyi lak rumah mak dan ayah aku bila family kakakku dah kembali ke tempat diaorang pagi semalam.Takde lagi kedengaran bebudak berlari-lari, memekik, menangis, minta itu ini dan takde gak teman bermain puteriku huhu Nak buat camne, lepas nih pun aku lak yang mengikut jejak langkah mereka so takleh nak cakap apa..sekolah pun nak buka tak lama lagi huhu..

Dengan keadaan yang sepi aku pun mula layan tv ngan puteriku walaupun aku jarang layan tv waktu pagi...takde mende nak buat wehhhh...hehehe...Choy..choyy..choyyy..tengah aku syok2 layan drama Kau Dan Aku musim ke-2 di Astro Ria pagi nih,sambil layan karenah Aril,Hafiz,Aninth,Akim dan ramai lagi pelakon yang seangkatan denganya.Pehhhh...tetiba diaorang menyanyikan lagu bertajuk "Mulanya Di Sini" dendangan asal group Freedom.Wahhh..dah lama aku tak dengar lagu nih.Uhukkk...lagu nih menggembalikan nostalgia zaman hingusan hokeyyyy. Percayalahhhhh yang aku memang hafal setiap patah perkataan lagu nih ekeke...Maklumlah zaman bebudak dulu aku memang suka heret radio beso gedebak ayah aku semata-mata nak menghafal lagu2 latest zaman tu kuikuikui Dan antara lagu favourite aku time tu ialah lagu "Mulanya Disini" hehehe..So disebabkan drama Kau Dan Aku tu, pagi nih aku tempek setiap lirik Mulanya Disini kat blog aku pula.Pagi nih tetiba jiwa aku jadi jiwa klasik hahaha..Yeay!

 Mulanya disini by Freedom

Mulanya disini,
Bagai terulang lagi,
Kisah yang indah,
Antara Kita berdua

Sehingga disini
Tiada berpaling lagi,
Kita berteman,
Seiring jalan sehaluan

Sama-sama menjejak mimpi
Sama-sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama-sama gunung didaki
Sama-sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Mulanya disini
Kukenali dirimu
Sehingga kini
Sehingga ke akhir waktu

Akhirnya disini
Kukenali hatimu
Sehingga kini
kita akan terus berlagu

Sama-sama menjejak mimpi
Sama-sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama-sama gunung didaki
Sama-sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Dihadapan kita ada jalan
Menuju di kejauhan
Ada sinar menanti
Di penghujung perjalanan ini

Ooo..sambil bernyanyi
Mendendang senandung yang syahdu
Riangnya hati dan indah duniaku

Sama-sama menjejak mimpi
Sama-sama mencari dan menanti
segalanya direstui cinta sejati
Sama-sama gunung didaki
Sama-sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai


No comments:

Followers