Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Monday 19 December 2011

Lagu dan kenanganku

" The Whispers turn to Shouting :-O
The shouting turn to Tears :'(
My tears turn into Laughter :-)  "

Malam nih hujan lebat kat luar,selebat hujan didalam hati kut..pinjam ayat sasterawan jap hehe Letihnya minda aku akhir-akhir nih,sampai aku rasa macam nak beryoga sorang2 dalam bilik dan bawa roh aku yang tengah hesteria nih gi bertapa di puncak Gunung Everest dengan harapan dapat membeku sejam dua..serabotttttt pun hilangggg...Woweeeee...bestnyeeeee :-D...Dengan selsema,demam dan migraine yang bermaharaja lela camnih buatkan aku jadi semakin tak bersemangat..Mood aku malam nih macam malap jer so aku banyak layan lagu youtube yang buat aku agak tenang sehingga jari jemariku tertaip tajuk satu lagu dibahagian search...hati aku jadi tersentap lakkkk huwaaa :'(  Itu lagu kenangannnnnn...

Lagu I'll Stand By You nih menginggatkan aku pada arwah Aunty Martha atau lebih senang aku panggil Aunty Nona yang telah  meninggal  dunia dan selamat dikebumikan di Holland seminggu selepas hari Raya 2011.Arwah pernah menyanyikan lagu nih untuk aku suatu ketika dulu setiap kali aku cakap kat dia aku tengah down huwaaa...cedeynyaaa...Hati aku makin sayu dengar lagu nih bila teringat kenangan2 aku ngan arwah..dialah kawan,guru bahasa dutch dan dialah juga aku anggap cam ibu tempat aku bergurau senda huwaaa..."Ik hou van jou aunty..mis jou ook :'( ".Sayangnya dia kat aku sampai tahap tiap hari dia sms, call dan tinggalkan msg offline untuk aku walaupun dok jauh dan tengah sakit teruk camtu.Sesungguhnya aku rindukan saat2 camtu..hmm..takde ape yang aku leh aku taipkan kat sini sebab kasih sayangnya tak terucap dengan kata-kata..Pemergian mengejut selamanya membuatkan aku rasa macam hilang tempat mengadu lak huhu.Tapi takpelah walau dalam sedih aku tetap percaya...Mungkin Tuhan lebih sayangkan dia..Aku sentiasa berdoa semoga rohnya sentiasa dilindungi dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.Kita yang hidup nih jangan berputus asa dan harus teruskan perjalanan hidup kita selagi mampu.Yeay!


Nota: 14/12/1966 merupakan tarikh lahir arwah dan ini bermakna beberapa hari lepas adalah harijadi arwah..kebiasaannya tiap tahun aku jeritkan "Happy Birthday Aunty Nonaaa" kat telinga arwah( via calling2 laa..)tapi start tahun nih aku jerit dalam hati je huhu...and Link lagu tu aku copy dari youtube..entah sape punye clip lagu i'll stand by you nih..perasan gak ada spelling yang salohhh..tapi aku tetap tempek kat blog aku nih just untuk suka2..so thanks to owner vclip lagu tu..huhu


No comments:

Followers