Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 10 December 2011

Persediaan untuk Sekolah

Fuhhhh!!..dah 2 hari aku meyopping barang2 sekolah puteri aku..dari sekecil pemadam sampai la ke baju sekolah segalakkkkkkk huwaaaa....Rasa "kering" satu badan dibuatnya..kering aku ada banyak maksud ye..kering sampai pengsan pun ye gak ekekek...Ini baru anak sorang,kalau anak berderet cam kereta api tu taktau la aku nak imagine camne bila tiba bab peralatan persekolahan anak nih.Tapi jangan lak risau,setiap anak2 kita ada bahagian dan rezeki dia sendiri so jangan mengeluh,berbelanja le cara sederhana.

Musim2 cuti macam nih aku tengok kebanyakkan ibu bapa dah awal2 shopping barang2 sekolah dan tempiasnya turut dirasa oleh aku sendiri.Risau gak kalau lambat sangat beli, nanti bila tiba buka sekolah mulalah berebut dan pening kepala nak memikir barang2 anak.Kekadang barang yang penting pun tertinggal kwang3x..Dah masuk 3 tahun anak aku bersekolah, saat2 camtu memang pernah aku lalui dulu,sekarang dah insaf cikit hahaha Insaf daripada kalut kut hahaha...Letih wooo..kalau semua nak kene fikir dalam 2,3 hari jer,last2 wat bodo jer hahaha..ampes jer kaannn tapi cian lak anak aku serba kekurangan gi sekolah huhu

Hari ni aku shopping 2 tempat je,tu pun dah ambil masa berjam2..tapi yang syoknya aku sempat beli puzzle untuk puteri dan anak2 buah aku.Mulanya aku nak belikan barang permainan je,tapi mujur la mata aku macam lampu suluh cikit hari nih,benda yang terperuk cikit antara celah2 kain yang aku jumpa terus aku berminat nak beli untuk bebudak nih hehehe.Pehhh..seronoknya bebudak nih dapat sorang satu kotak puzzle siap pasang sendiri hahaha..Oh ye oleh sebab aku sendiri suka tengok bila dah siap,maka aku ambik gambar dan publish kat blog aku nih...favourite aku memang tayang2 benda yang cute2..korang layan je lah ye..Yeay!

 Milik Syifa anak buah paling bongsu aku..meriahnye kedai ice-cream nih..cute tak??  hehehe..

 Milik puteri aku...rumah impian sepanjang zaman hahaha..

 Milik Dina anak buah yang paling sulung aku..kedai mee yang meletop di China..hahaha..

..Milik Izat,satu2nya anak buah lelaki aku..dia aku bagi kedai candy yang serba coklat..

Nota: Mangsa2 yang terpaksa turun padang semata-mata nak siapkan semua puzzle nih ,aku terpaksa kerah  kakak(umi dierorang lerrr),adik lelaki and girlfriend dier yang baru jer sampai rumah ..cian dier..aku buli jap hahaha..dan dah tentu aku sendiri.Pehhh..mana larat nak buat sorang babe,kerja halus mulus camnih siap nak tebuk perlukan kakitangan yang ramai ekekeke.....


No comments:

Followers